O Davoru Japunčiću možemo govoriti s različitih aspekata njegove ličnosti i u svakome od njih sigurno ćemo pronaći jedan poseban dio njegove osobnosti, originalnosti i karaktera koji se očituju ne samo u vanjskom izgledu, već i u intelektualnoj i duhovnoj otvorenosti za nove i još neistražene sadržaje. Upravo ta intelektualna radoznalost i hrabrost da se otisne daleko od sigurne obale, odvela ga je i do kozmopolitske europske administrativne prijestolnice Bruxellesa. Naravno, to se nije dogodilo neočekivano niti bez prethodnih aktivnosti u kojima je Davor bio itekako zapažen. Spomenimo samo njegov izniman doprinos u aktivnostima vezanim uz rad na eTwinning projektima koji su nagrađeni Nacionalniom oznakom kvalitete.
Zahvaljujući svom radu, Davor je prepoznat i na nacionalnoj razini pa je dobio počasnu titulu eTvinning ambasadora. Spoznaja novih mogućnosti koje se nude mladim ljudima na različitim poslovnim, administrativnim, kulturnim i političkim razinama, samo je učvrstila Davorovo uvjerenje da se angažira i u #YoungMultipliers projektu kojji ima za cilj animirati mlade ljude svoje generacije o važnosti predstojećih izbora za EU parlament i upoznati ih s načinom funkcioniranja političkih struktura Europske unije: Europskog parlamenta, Europskog vijeća i Europske komisije. S tom nakanom održao je jedno zanimljivo predavanje u našoj školu pod radnim nazivom Ovaj put glasam na kojemu su bili nazočni profesori i učenici maturalnih razreda, s ciljem podizanja svijesti o važnosti aktivnog angažmana na predstojećim parlamentarnim izborima.
Sada prepuštamo riječ Davoru kako bi nam svoja iskustva iznio iz prve ruke.
Projekt (mladi multiplikatori) pod pokroviteljstvom EU Parlamenta i Komisije u kojem je sudjelovalo 27 zemalja članica eurpske unije sa 183 sudionika i preko 20 govornika s raznih pozicija u Parlamentu, Komisiji, infomracisjkim centrima i slično.
Cilj projekta je educirati mlade multiplikatore o načinima komunikacije i promocije europskih izbora i na koji način pristupiti i predstaviti iste mladima, gdje pribaviti informacije i slično.
Bilo je 5 sudionika iz Hrvatske, u kojima sam ja bio jedini s područja Slavonije i istočnog dijela Hrvatske.
Vrlo je važno ostati u kontaktu i imati dobar odnos s lokanlim Europe direct centrom koji je potreban za pribavljanje određenih informacija i materijala, te radi promocije i organizacije događaja.
Dvodnevni seminar sastojao se od plenarnih sesija, predavanja i radionica u kojima nam je objašnjeno kako i na koji način prenositi informacije i upoznavati mlade o važnosti europskih izbora i važnosti rasprave o budućnosti same Unije.
#YoungMultiplier tj. Mladi multiplikator ima zadatak potaknuti naše prijatelje, školske kolege i širu društvenu zajendicu na debate i slične rasprave o budućnosti EU, ali pri tomu bismo trebali imati neutralan politički stav.
Sama zadaća multiplikatora nije isticati samo dobre strane EU i forsirati pozitivne vrijednosti Europske unije, već potaknuti okolinu da sama dođe do zaključka uz relevantne i argumentirane činjenice.
Osim toga, zadaća je i stvoriti dobar odnos u lokalnoj zajednici kako samostalno tako i s grupama ljudi te biti u mogućnosti odgovoriti im na pitanja koja postavljaju ili ih referirati na najbliži izvor informacija tj najčešće u Europe direct centar. Također, zadatak je i pribaviti informacije za mlade i druge članove društva koji nisu spremnii ili voljni potražiti informacije samostalno te ih podsjetiti da nesudjelovanje u parlamentarnim izborima neće zaustaviti izbore nego će pasivno prepustiti odluku nekome drugome.
Važnost kampanje Ovajputglasam.eu iznimno je velika jer je politički neovisna, a cilj joj je promicanje samih parlamentarnih izbora i uključivanje velikog broja mladih u rasprave i aktivnosti EU. (za više informacija pogledati link).
Ulomak iz članka Glasa slavonije koji govori o protekloj debati s učenicima
Tijek debate pratio je i Davor Japunčić, 18-godišnji aktivist kampanje “Ovaj put glasam”, koji je naglasio kako mladi iz Osijeka i okolice moraju shvatiti da svojim glasom mogu pokrenuti promjene i pridonijeti donošenju Vladinih odluka.
“Za kampanju sam se zainteresirao preko Instagrama, kada sam vidio zanimljivu reklamu. Tada sam se kroz EDIC uključio u program te dobio priliku otići na seminar u Bruxelles, gdje sam s još 150 mladih sudjelovao u projektu ‘Young Multipliers’, u sklopu čega sam dva dana polazio radionice i plenarne sesije na kojima smo učili kako pristupiti mladima, kako im uopće prenijeti važne službene informacije te kako stati na kraj lažnim vijestima. Stoga sam zaključio da društvene mreže igraju veliku ulogu kod mladih, pogotovo ako se uzme u obzir da Facebook među njima izumire, pa Instagram postaje najbolje sredstvo informacija”, otkriva Davor, naglašavajući da mladi moraju dati do znanja hrvatskim predstavnicima u Europskom parlamentu što točno od njih očekuju."
Europe direct Osijek - Učenici šest srednjih škola sudjelovali u debati na temu europskih izbora