Aktivno slušanje predstavlja važnu vještinu koja se može primjenjivati u svakodnevnom životu. Ona se smatra dijelom socijalnih i komunikacijskih vještina te je presudna za uspješnu komunikaciju jer se odnosi na svjesnu misaonu aktivnost s ciljem razumijevanja govornika (Varga i Tokić, 2015). Sinoć je na ovu temu održana radionica u Učeničkom domu Trgovačke škole. Sudjelovali su učenici uključeni u Projekt „Prevencija po mjeri mladih“.
Ciljevi su: osvijestiti način na koji sudionici slušaju (uključujući verbalne i neverbalne aspekte komunikacije), naučiti prepoznavati nefunkcionalno slušanje, naučiti korake socijalne vještine aktivnog slušanja te demonstrirati korake socijalne vještine aktivnog slušanja. Učenici su, uz vodstvo odgajateljica Martine Perković i Kristine Jurić, igrali uloge govornika, slušatelja i promatrača te se izmjenjivali i na taj način vježbali aktivno slušanje, uočavali „crnu“ i „bijelu“ prezentaciju slušanja. Igrali su i igru „Pričaj mi priču“, pamtili sav sadržaj koji su osobe prije rekle te ponavljali izgovoren sadržaj uz dodavanje vlastite rečenice čiji sadržaj mora biti u najvećoj mogućoj mjeri povezan sa sadržajem i emocijom iz prethodne rečenice. Po završetku aktivnosti voditelji (Perković, Jurić) su komentirali aktivnost uz naglašavanje bitnih elemenata: međusobno slušanje, upamćivanje sadržaja, i ponavljanje sadržaja uz dodavanje vlastite rečenice. Nakraju su učenici dobili i domaću zadaću, odnosno mali pokus koji će biti pokazatelj realizacije predviđenih ishoda radionice (pamtiti sadržaj koji su osobe prije rekle, oblikovati rečenice i informacije te ih povezati s temom razgovora, unijeti emocije…).
Kristina Jurić, prof.