preskoči na sadržaj

Trgovačka i komercijalna škola "Davor Milas"

Login
VIRTUALNA ŠETNJA

Dobrodošli na virtualnu šetnju
TRGOS

Videoprezentacija škole

Raspored sati

ŠKOLSKI Wi-Fi

eDnevnik

GOOGLE UČIONICE

Potrebno je napraviti sve što piše u OBA dokumenta

Info centar za mlade

Tražilica
Brojač posjeta
Ispis statistike od 21. 11. 2012.

Ukupno: 4200433
Ovaj mjesec: 6819
Ovaj tjedan: 1736
Danas: 13
Škola i partneri

Besplatan web

Web hosting

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Predavanje o medijskoj pismenosti
Autor: Kristina Jurić, 29. 3. 2022.

„Zbog sve većeg utjecaja medija na djecu, ali i na odrasle te na njihovo razumijevanje, vrlo važnu ulogu ima  medijska pismenost. U svijetu beskonačnog medijskog izbora i lako dostupnih sadržaja, u kojem za medije više ne postoje granice, cilj je pružiti informaciju o tome što su mediji i kako oni djeluju, upravo iz toga razloga se medijska pismenost smatra se jednom od ključnih kompetencija 21. stoljeća."


"Prema široko prihvaćenoj definiciji, uključuje sposobnosti pristupa, analize, vrednovanja i stvaranja medijskih poruka u različitim oblicima. Ove četiri komponente definicije upućuju na prirodnu povezanost medijske pismenosti s pitanjima tehnološkog pristupa medijskom sadržaju; važnost kritičkih vještina, odnosno vještina analiziranja i vrednovanja, nužnih za interpretiranje i razumijevanje medijskih sadržaja; i komplementarnost iskustva proizvodnje i stvaranja sadržaja kao alata za učenje kako bi se povećale bitne kritičke sposobnosti. Budući da smo svakodnevno izloženi velikoj količini informacija, upravo nam medijska pismenost omogućava bolje snalaženje i prepoznavanje lažnih vijesti, manipulacija i govora mržnje te odabir kvalitetnog sadržaja i relevantnih, istinitih i provjerenih informacija. Posebno je važna za djecu koja sve ranije počinju koristiti različite medije. Cilj medijske pismenosti je potaknuti razgovore o medijima te sigurnom korištenju tehnologija bez kojih ne možemo napredovati u 21. stoljeću.“ (preuzeto sa https://min-kulture.gov.hr/medijska-pismenost/16796)

O svemu ovome sa zanimljivog i poučnog stajališta, prenijeli su nam profesori s Akademije za umjetnost i kulturu u Osijeku Odsjeka za kulturu, medije i menadžment, dr. sc. Snježana-Barić Šelmić, poslijedoktorandica i Tomislav Levak, predavač. Osim učenika Trgovačkoga doma, bili su i učenici gosti iz Srednjoškolskoga đačkoga doma i Učeničkoga doma UGO škole.





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
TRGOVAČKI DOM

 

Početak rada doma datira od daleke 1964. godine, točnije od 1.2.1964. kada je svečano počeo sa radom. Dom je sagrađen sredstvima Komore 50% i sredstvima kredita društvenog fonda 50%. Izgradnja je zamišljena u dvije faze.
 
U prvoj fazi izgrađen je samo spavaonički dio, a učenici su se hranili u restoranu društvene prehrane. Starije generacije učenika ovog doma sa sjetom se sjećaju "kaubojskih" uvjeta prehrane u restoranu "27. jul".
 
Interensantan je podatak da su prvi učenici plaćali opskrbninu 11.500 dinara, a već za dva mjeseca cijena je zbog poskupljenja mesa povećana na 12.000 dinara.
 
Budući da nije bilo novaca za izgradnju druge faze doma (gdje bi bile smještene učionice, društvene prostorije, te kuhinja sa restoranom) prešlo se u preuređenje postojećeg prostora. Tako je u prizemlju od dviju soba i dijela hodnika napravljena postojeća učionica. Naporima djelatnika doma, i uz pomoć SIZ-a za trgovinu, 1977. godine preuređen je prostor bivše kotlovnice za kuhinju, a od predvorja i dviju soba napravljena je blagovaonica.
 
1991. godine primili smo prve prognanike iz Tenja u dom, i od tada do 1999. u domu borave prognanici.
 
Godine 1994. domu je dograđen jedan kat, a dom je generalno renoviran u projektu renoviranja same škole 2004. godine.
Odgovorna osoba: Mirjam Džalto (031/202-920)
preskoči na navigaciju