„Zbog sve većeg utjecaja medija na djecu, ali i na odrasle te na njihovo razumijevanje, vrlo važnu ulogu ima medijska pismenost. U svijetu beskonačnog medijskog izbora i lako dostupnih sadržaja, u kojem za medije više ne postoje granice, cilj je pružiti informaciju o tome što su mediji i kako oni djeluju, upravo iz toga razloga se medijska pismenost smatra se jednom od ključnih kompetencija 21. stoljeća."
"Prema široko prihvaćenoj definiciji, uključuje sposobnosti pristupa, analize, vrednovanja i stvaranja medijskih poruka u različitim oblicima. Ove četiri komponente definicije upućuju na prirodnu povezanost medijske pismenosti s pitanjima tehnološkog pristupa medijskom sadržaju; važnost kritičkih vještina, odnosno vještina analiziranja i vrednovanja, nužnih za interpretiranje i razumijevanje medijskih sadržaja; i komplementarnost iskustva proizvodnje i stvaranja sadržaja kao alata za učenje kako bi se povećale bitne kritičke sposobnosti. Budući da smo svakodnevno izloženi velikoj količini informacija, upravo nam medijska pismenost omogućava bolje snalaženje i prepoznavanje lažnih vijesti, manipulacija i govora mržnje te odabir kvalitetnog sadržaja i relevantnih, istinitih i provjerenih informacija. Posebno je važna za djecu koja sve ranije počinju koristiti različite medije. Cilj medijske pismenosti je potaknuti razgovore o medijima te sigurnom korištenju tehnologija bez kojih ne možemo napredovati u 21. stoljeću.“ (preuzeto sa https://min-kulture.gov.hr/medijska-pismenost/16796)
O svemu ovome sa zanimljivog i poučnog stajališta, prenijeli su nam profesori s Akademije za umjetnost i kulturu u Osijeku Odsjeka za kulturu, medije i menadžment, dr. sc. Snježana-Barić Šelmić, poslijedoktorandica i Tomislav Levak, predavač. Osim učenika Trgovačkoga doma, bili su i učenici gosti iz Srednjoškolskoga đačkoga doma i Učeničkoga doma UGO škole.