Učenici Trgovačke i komercijalne škole “Davor Milas” tijekom školske godine 2017./2018. uspješno sudjeluju u brojnim projektima, natjecanjima i smotrama. Učenici naše škole u ovoj školskoj godini sudjeluju i u osam europskih projekata, a jedan od njih je ''The Great Debaters'' u suradnji s partnerskom školom iz Srbije. S obzirom da je ove školske godine ravnateljica škole mr. sc. Sandra Brajnović osnovala školski debatni klub „TRGOS”, prof. engleskog i njemačkog jezika Marinela Boras osnovala je eTwinning projekt “The Great Debaters” u suradnji s partnerskom školom iz Obrenovca u kojem će sudjelovati učenici Filip Sentkiralji iz 2.K1, Davor Japunčić iz 3.K3 te Adrian Buček, Luka Jeger, Leon Lendić i Marko Milošević iz 4.K1 razreda. Ovaj eTwinning projekt podrazumijeva timski rad nastavnika iz više nastavnih predmeta pod vodstvom koordinatorica iz partnerskih škola u razdoblju od pet mjeseci te je glavna tema projekta debata. Učenici će povezati usvojena znanja u školi, kao i izvan nje, te sudjelovati u debatama o aktualnim temama.
Učenici će raditi uz vodstvo projektne koordinatorice i voditeljice debatnog kluba, samostalno i u skupini, a u projektu će biti korišteni razni web 2.0 alati. Tijek rada bit će sljedeći:
SIJEČANJ – Uvod u projekt, osnivanje školskog debatnog kluba, izrada učeničkih eTwinning profila, predavanje o sigurnosti na internetu, popis projektnih aktivnosti
Ravnateljica škole mr. sc. Sandra Brajnović je osnovala školski debatni klub kojem su se učenici priključili. Projektna koordinatorica prof. Marinela Boras je učenicima predstavila projekt te su učenici napravili (ili usavršili već postojeće) vlastite eTwinning profile. Prije početka korištenja fotografskih i video materijala, održano je predavanje o sigurnosti na internetu te kako se učenici trebaju ponašati “online”. Projektna koordinatorica je također na stranici projekta objavila popis aktivnosti za svih pet mjeseci projekta kako bi i učenici bili upoznati s tijekom projekta..
VELJAČA – Upoznavanje učenika s vršnjacima iz partnerske škole, izrada loga projekta, gledanje filma
Učenici su predstavili sebe, školu, grad i zemlju iz koje dolaze (Prezi, Padlet, ZeeMaps).
Učenici su pogledali film koji je poslužio kao inspiracija za ovaj projekt (“The Great Debaters”) te su raspravili o aktualnim temama iz filma u usmenom i pismenom obliku (VLC media player, Prezi, prezentacija kao vježba prije debate te pisanje osvrta na film). Kratak osvrt na film koji se savršeno uklopio u plan i program nastave engleskog jezika dali su učenici 4.K1 razreda na sljedećem linku: https://padlet.com/marinelaboras/tygjq35hs8sh (Padlet).
Učenici koji sudjeluju u projektu će krajem mjeseca izraditi logo projekta te će biti odabran logo koji najbolje predstavlja projekt (razni web alati).
OŽUJAK – Definiranje pojma debate i razlozi priključivanja debatnom klubu, upoznavanje s pravilima debate, izrada postera
Učenici će definirati pojam debate i podijeliti s vršnjacima razloge priključivanja debatnom klubu (Padlet).
Učenici će biti obučeni kako pravilno sudjelovati u debati od strane stručnjaka (predavanje u školi).
Učenici će napraviti poster kojim pozivaju druge učenike iz škole na debatu (Photoshop).
TRAVANJ – Održavanje online debate između učenika iz partnerskih škola
Učenici će održati debatu na aktualnu temu s učenicima iz partnerske škole (Skype ili eTwinning alat za konferencijski poziv).
SVIBANJ – Evaluacija i diseminacija projekta
Na kraju projekta će se provesti evaluacija putem online ankete, kao i diseminacija kroz razne medije.
Učenici će sudjelovanjem u ovom projektu steći brojna znanja i vještine. Učenici će upoznavanjem vršnjaka, njihove škole, grada i zemlje, kao i sudjelovanjem u debati, naučiti poštivati različitosti. Proširit će i povezati usvojena znanja iz raznih školskih predmeta, kao i izvan škole, te će ih koristiti u debati. Razvijat će kritičko mišljenje, naučiti što je debata, kako pravilno sudjelovati u debati te iznijeti svoje mišljenje na konstruktivan i primjeren način. Također će razviti IKT vještine radom s raznim web 2.0 alatima. Razvijat će individualni i timski rad s obzirom da će morati samostalno istraživati za određenu temu, ali i sudjelovati u debati podijeljeni u dvije skupine. Učenici će razvijati organizacijske, komunikacijske i prezentacijske vještine, kao i vještinu izražavanja na materinjem i stranom jeziku te će samim time biti motiviraniji i za rad u tradicionalnoj nastavi. Učenici će steći samopouzdanje, vještinu rješavanja problema (tzv. “problem-solving”) i vještinu javnog nastupa koja i mnogim odraslima predstavlja veliki problem.