Knjižnica i čitaonica Grada Preloga i Goethe-Institut Kroatien u suradnji s Institutom za medijsku pedagogiju JFF u Münchenu pokrenule su projekt #SVOJA –  Osnaživanje djevojčica i djevojaka u odnosu na rodne i druge stereotipe na internetu i društvenim mrežama kojim žele pridonijeti jačanju samopouzdanja djevojčica i djevojaka i svijesti o postojanju rodnih i drugih stereotipa na internetu i društvenim mrežama te poticati pozitivnu sliku o vlastitom tijelu u online okruženju. U ostvarenju toga cilja pojavljuju se školske i narodne knjižnice, škole, odnosno njihovi zaposlenici, a sredstvo provedbe su jednostavni, (prostoru i raspoloživom vremenu te ljudskim resursima) prilagodljivi tiskani i digitalni materijali za rad s učenicima, u ovom slučaju prije svega  djevojkama (iako ne isključuju ni mladiće).

Projekt su ove školske godine, prvi put u našoj školi pokrenuli profesorica hrvatskoga jezika Marina Jukić i knjižničar dr. sc. Dinko Jukić koji su 30. listopada prošli edukaciju o provođenju projekta i dobili potrebne tiskane i reklamne materijale za rad. 

Kroz različite edukativne materijale, uključujući postere, interaktivne aktivnosti i grupne rasprave, projekt želi potaknuti na kritičko razmišljanje, dijalog i izražavanje vlastitog mišljenja. Obrazovni materijali projekta #SVOJA nude zabavne i edukativne aktivnosti, igre i inspirativne slogane koji potiču razvoj cjelokupne pozitivne slike o sebi kroz svjesnu upotrebu digitalnih tehnologija. Krajnji je cilj osnažiti djevojke (i mladiće) kako bi prepoznali i cijenili vlastitu vrijednost i razvijali autentičan i zdrav odnos prema sebi i okolini i pomoći u shvaćanju da prava ljepota nije definirana tuđim mjerilima i da osobna sreća nije uvjetovana društvenom percepcijom ili brojem objava na društvenim mrežama. Projekt se sastoji od četiri teme:

  1. Filtrirana ljepota
  2. Pritisak i očekivanja
  3. U mreži – Kako influenceri utječu na nas
  4. Pa što ako nije online?

Prva je tema Filtrirana ljepota uspješno  održana u 1. K2 razredu. Tema je izvrsno prihvaćena, a učenici su rado surađivali i iskreno podijelili svoja iskustva. U radionici su sudjelovali i mladići koji su naveli kako filtrirana ljepota nije rezervirana samo za djevojke, već kako su i oni podložni  medijskom pritisku i stoga nisu imuni na filtriranje fotografija. Izložbu prve teme i cijeloga projekta možete pogledati u učionici 32.

Veselimo se drugoj temi!

Skip to content