1.srpnja 2025.god. u Trgovačkoj i komercijalnoj školi: „Davor Milas“ Osijek održan je 2. stručni skup Međužupanijskog stručnog vijeća (MŽSV) nastavnika Osječko-baranjske i Vukovarsko-srijemske županije u obrazovnom sektoru Ekonomija i trgovina.
Međužupanijskom stručnom vijeću je prisustvovalo 25 članova.
Skup je obuhvatio aktualne teme poput umjetne inteligencije, financijsku pismenosti, mentalno zdravlje te načine praćenja kvalitete u ustanovi.
Predavačica Katarina Rimac mag.oec., iz Trgovačke i komercijalne škole: Davor Milas“ Osijek je s temom: Umjetna inteligencija analizirala primjere dobre prakse uvođenja umjetne inteligencije u nastavni plan i program te ih povezala s vlastitim kontekstom rada. Tema je izazvala veliki interes sudionika i interes za uvođenje predmeta u kurikul drugih strukovnih škola.
Maja Petrač, mr.sc. ,sa Fakulteta agrobiotehničkih znanosti Osijek je s temom Financijska pismenost objasnila važnost upravljanja novcem, te analizirala razliku između štednje i osiguranja.
Kako je tema povezana s uvođenjem novih modula u sklopu modularne nastave i potrebe za financijskim opismenjavanjem učenika sudionici su imali priliku utvrditi sve prednosti uvođenja navedenog modula u kurikul. Zanimljivo je istaknuti da je zadnje PISA istraživanje obuhvatilo istraživanje svih vrsta pismenosti osim financijske.
mr. Marija Kribl, dr. med., specijalist obiteljske medicine, voditeljica Centra za zdravstvenu zaštitu mentalnog zdravlja, prevenciju i izvanbolničko liječenje ovisnosti nastavnog Zavoda za javno zdravstvo OBŽ je s temom Mentalno zdravlje adolescenata educirala sudionike kako prepoznati izazove s kojima se srednjoškolci suočavaju ili zamjećuju u svojoj okolini i obitelji.
U tu svrhu doktorica Kribl je navela primjere tehnika koje omogućuju brže povezivanje s iskustvima, emocijama i sjećanjima u svrhu bolje komunikacije s adolescentima.
Cilj predavanja:
1. upoznavanje i prepoznavanje najčešćih mentalnih poremećaja u adolescenata – osnovna
klinička slika anksioznosti, depresije, poremećaja hranjenja, zlouporabe novih tehnologija i
psihoaktivnih tvari, vršnjačko nasilje)
2. mogućnosti intervencije
3. kako postići koheziju razreda – uloga razrednika
4. osnove komunikacije s učenicima i roditeljima
5. Kako se mi možemo nositi sa stresom?
Voditeljica aktiva, Tatjana Petrač, univ.spec.oec., izvrsni savjetnik je upoznala sudionike s programom i zaključcima 4. Nacionalne konferencije za osiguravanje kvalitete u strukovnom obrazovanju.
Cilj izlaganja je bio pružiti podršku strukovnim školama u provedbi procesa samovrjednovanja
Sve teme su izrazito aktualne i stoga ne čudi što su izazvale odlične reakcije i diskusiju svih sudionika. Skup smo završili zaključkom kako je suradnja svih sudionika ključna za stvaranje sigurnog i poticajnog školskog okruženja.

