2018-08-24 01:30:27

Europski projekti ''Culture and Photography'' i ''Effect of Humanistic Words''

Učenici Trgovačke i komercijalne škole ,,Davor Milas’’ su tijekom školske godine 2017./2018. uspješno sudjelovali u brojnim projektima, natjecanjima i smotrama, a od ove godine i u europskim projektima pod vodstvom profesorice engleskog i njemačkog jezika Marinele Boras. 

Ususret novoj školskoj godini, osvrnimo se na osam uspješnih eTwinning projekata u kojima su sudjelovali: ''European Day of Languages'' povodom Europskog dana jezika u suradnji s partnerima iz Francuske, Italije, Poljske i Portugala nakon čijeg je završetka izdana uspješna e-knjiga; ''DANMUN – Model UN for the Danube Region'' – model UN-a u kojem su učenici predstavljali svoju zemlju te raspravljali o važnim pitanjima za zemlje podunavskog područja; ''A star travels through Europe'' – božićni projekt o putovanju zvijezde kroz europske zemlje u suradnji s partnerima iz Armenije, Danske, Grčke, Italije, Mađarske, Makedonije, Njemačke, Poljske, Slovačke, Španjolske i Turske; ''Colour Of The Feelings'' – projekt o povezanosti boja i osjećaja u suradnji s partnerima iz Albanije, Bosne i Hercegovine, Francuske, Italije, Litve, Moldavije, Poljske, Rumunjske, Slovenije, Španjolske i Turske; ''21st century jobs – learning and succeeding together'' – projekt o poslovima 21. stoljeća u suradnji s partnerima iz Bugarske, Italije, Mađarske, Slovačke i Turske; ''The Great Debaters'' – debatni projekt u suradnji s partnerskom školom iz Srbije; ''Culture and Photography'' u suradnji s partnerima iz Albanije, Grčke, Gruzije, Moldavije, Tunisa, Turske i Ukrajine te ''Effect of Humanistic Words'' u suradnji s partnerima iz Albanije, Italije, Poljske, Portugala, Rumunjske, Slovenije, Španjolske i Turske. O navedenim projektima smo redovito izvještavali tijekom protekle nastavne godine, a potonja dva projekta su završila tijekom ljeta pa ćemo predstaviti i rezultate tih uspješnih projekata u kojima su sudjelovali učenici 1.2 razreda.

U projektu ''Culture and Photography'' glavni cilj je bio fotografijama prikazati kulturu zemalja koje su sudjelovale u projektu. Projekt je trajao sedam mjeseci, a osim zadataka karakterističnih za početak svakog projekta (izrada učeničkih eTwinning profila, međusobno upoznavanje, predstavljanje škole i kreiranje loga projekta u siječnju), učenici su svaki mjesec dobivali temu za izradu fotografija koje su morale biti njihovo autorsko djelo: u veljači su trebali fotografirati zimski krajolik, u ožujku portrete, u travnju crno-bijele fotografije, u svibnju proljetne fotografije te u lipnju fotografije vlastitog grada i načina života u njemu. Na kraju projekta i evaluacije njegove uspješnosti, u srpnju je napravljen prekrasan video kolaž najljepših fotografija projekta. U doba kada učenici često koriste vlastite mobitele za fotografiranje, radom na ovom projektu stekli su tehničke i informatičke vještine kao što su kako se pravilno služiti fotoaparatom, urediti fotografiju raznim alatima te napraviti savršenu kompoziciju fotografije. Učenici su kroz fotografije upoznali različite zemlje, narode i  njihovu kulturu te su naučili poštivati različitosti.

U projektu ''Effect of Humanistic Words'' glavni cilj je bio uvidjeti učinke ,,dobrih i loših'' riječi putem eksperimenta. Nadaleko je poznat eksperiment o učinku riječi na biljkama. Obje biljke su rasle u potpuno jednakim uvjetima, osim što su istraživači jednoj biljci upućivali lijepe, a drugoj biljci ružne riječi. Nakon nekog vremena, rezultat je bio zapanjujuć: prva biljka je narasla te bila zdrava i zelena, dok su se drugoj osušili listovi i propala je. U ovom projektu učenici su radili isti eksperiment s rižom u vodom napunjenim teglicama. Na jednoj teglici su napisali pohvale, a na drugoj uvrede. Učenici su mjesecima pratili što se razvija u teglicama. Teglica s pohvalama je ostala nepromijenjena, dok se u teglici s uvredama stvorio soj bakterija. Učenici su radom na ovom vrlo aktualnom projektu, osim razvijanja komunikacijske vještine na engleskom jeziku te timskog rada, uvidjeli učinke i važnost dobre komunikacije kojom se teži stvoriti zdravije društvo. Učenici su uočili da svaka riječ ima svoj učinak te da u budućnosti, prije nego što se izraze, trebaju još jednom razmisliti hoće li izgovoreno ili napisano imati pozitivan ili negativan učinak na drugu osobu. Tijekom šest mjeseci trajanja projekta, učenici su također napravili poster i video o sprječavanju zlostavljanja učenika. Aktivirala se njihova osjetljivost na uvrede koje nažalost ponekad možemo čuti na srednjoškolskim hodnicima te samim time motivacija da koriste primjereniji vokabular u komunikaciji s vršnjacima. Poučeni rezultatima rada na ovom projektu, učenici su shvatili koliku vrijednost ima upućivanje lijepih riječi te se nadamo da će se učenici naše škole primjereno i prikladno odnositi prema svojim profesorima te jedni prema drugima.

 


Trgovačka i komercijalna škola "Davor Milas"